Prescott dålig

Idag i stallet så märkte jag att han var jätte svullen i vänster bakben. Jag longera honom i alla gångarter han visade inget. Jag kände igenom benen och han reagerade när man bara la handen på benet så lyfte han som om det gjorde ont. Jag kylde ner benet i spolspiltan sen så lindade jag in benen med fleece padd och lindor. Så senare idag så åker jag tillbaks och tittar till honom! 
Vill heller inte ta ut en vetrinär idag eftersom att han har ingen feber eller är halt. Men om det fortsätter att vara svullet s är det bäst att ta ut en vetrinär eller fråga en kunnig i stallet.
 
Jag hoppas det inte är så dåligt så att han får vila i en lång period
 
Har också tvättat nästan alla schabrak och tre täcken så nu är dom rena och fina :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback