Väst, eller inte?

Det finns en massa tankar om att man ska ha väst när man tränar. Jag tycker att man ska ha väst när man hoppar men det är en helt annan sak att ha den på dressyr pass. I hoppning är det mycket mer riskabelt men det kan ändå hända vad som helst i båda grenarna. Det är ju inte så att man ska tänka, om jag har väst nu så kan jag ta lite mer risker. Västen skyddar inte varenda ställe det är mest ryggen. Men man kan ju bryta ryggen genom att bara hamna sett och riktigt hårt på rumpan så kan det hända mkt i ryggraden. Jag är en sån som har väst ändas när jag hopptränar och tävlar. För att det är inte jätte bekvämt sen så kan jag ge hästen mera hjälper, för att det är mer rörligt utan. 
 
Men vad tycker ni? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback