Markarbete med kotten & små hopp med russet

Idag red jag både Prescott och min kompis ponny Sparre :) 
Prescotts ridpass
Ridpasset med markarbete idag gick väl si sådär.. Jag tog ett annat bett på kotten vilket gjorde hela ridpasset dåligt.. Det var ett kimblewickbett, Kotten går super dåligt på det har jag märkt.. Han blir jätte stum i munnen och inte alls samarbets villig! Jag hade det på min förra ponny med och han gick också dåligt med det, men inte lika dåligt. 
Men imorgon kommer jag fortsätta med markarbetet och välja rätt bett
Spartacus ridpass
Red barbacka på volten. Gjorde öppna/sluta, skänkelvikningar, bakdelsvändningar osv. shit vad han kan! Han kanske inte går i värsta formen, han är ju ett gotlands russ. Men man behövde inte anstränga sig så himla mycket för att han skulle ta skänkeln och flytta. Jag hade tre galoppbommar framme och ett litet hinder framme så jag skuttade över det lite osv. Passet gick jätte bra :)
Sparre & ägaren sofie 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback