Lång stalldag idag igen..

Åkte upp till stallet vid 10. Jag och mamma åkte först ner till vallen eftersom att det var tävlingar och jag ville ha en hamburgare, Sen åkte vi upp igen mockade,gjordepåsar osv. Hämtade in henne från hagen och schampade henne. Var tvungen att hämta hinkar med nytt vatten och schampo minst 5 gånger för att hon var så skitig, brukar bara behlva göra det en gång annars! Medans smörjde mamma alla träns och sen hjälpte jag till med det  jag skulle ha idag på tävlingen! Vi plockade isär alla tränsen. Sen stod vi ute och knoppade henne och borstade för det var såå otrloigt fint väder! Hon stod och halvsov tills det var dags att gå in i transporten.
Det tog väl kanske 20-30 minuter dit. Det tråkiga är att jag tävlade typ bara mot Sunby ponnyerna det var tre andra som inte var från sunby, ja och jag själv dårå. Men Hon var sååå otroligt fin på framridningen! Hon var klockren som vanligt på ALLA framridningar på våra starter! Men hon var grymt seg endå, fast mamma sa att det inte såg segt ut.
Sen gick jag in på kollektingring. Hon blev lite spänd det var stora svarta dörrar! Men annars var hon fin, hon trycker sig alltid lite in mot mitten och speciellt på kollekting. Men hon blev lite mer avslappnad i programet.
Men jag blev arg och besviken på % då programet var superbra och det sa mamma också!
Det stod i protokollet att hon var spänd. och hög i formen. Men hon har LA form, i LA program vill man få upp nacken på ponnyn/hästen. Så vi får väl börja rida LA istället hihihi..
Nej men jag är nöjd med programet iallafall och hur jag red. Sen % bull shit! Det var svårt att slå alla super fina ponnyer som jag tävlade mot!:) Utvärdering från igår kommer imorrn! Måste sova nu är helt slut!
//Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback