Julia & Sonella

Hej jag heter Julia Holmqvist och är född 1998 och är alltså 14år. Mitt stora intresse är det som ni kommer få läsa mest om på den här bloggen! Och det är hästar. Även kanske foto och musik som jag också har mycket intresse för.
Jag rider för Botkyrka Ridsällskap där min ponny även är uppstallad pga att min mamma jobbar där, så vi har alltid ridit för BRS. Min mamma hade 4 hästar innan vi köpte ponny!
Innan jag fick min ponny så red jag mycket på ridskola, och tävlade mycket på ridskoleponnyn Saga född 1998 som jag även var skötare på i nästan 2år. Jag var med i allsvenskan div lll på henne. Och vi kom två en av gångerna också! Det roliga var att min nuvarande ponny var på samma ställe första omgången. Och jag tyckte hon var så himla fin. Men nog om det, nu ska jag berätta om den mest underbara, den bästa, min bästavän! En ponny vid namn Sonella. Som är ett skäcksto född 2001. Vi provred Sonella i skåne. För det är så att Sonellas förra ägare Moa köpte Sonella nere i skåne från en hästhandlare men lämnade tillbaka henne för att Moa var så lång ( tror jag )
Så Sonella åkte tillbaka, och två veckor senare åkte vi upp till skåne och vi bestämde oss direkt för att köpa henne!
Så kom hon 3 dagar senare. Vi köpte henne som hoppponny, så vi hopptävlade första halvåret, men vårterminen därpå, började hon stanna, Så vi gick över till dressyr ett tag och där var hon väldigt spänd ett tag på dressyrbanan, men helt fantastisk på framridningen! Så vi har kämpat och nu börjar det lossna i dressyrprogramen, nu är det mer missar eller sånt i programmen. Sen funderade vi och tänkte att hon är ju faktiskt klockren på terrängbanan, Så vi tränade lite för Gola och lyckades hoppa en liten bana på enstjärniga hinder för D-ponnysar, som är 1meter.
Och efter det har vi startat en stilfältävlan felfritt så vi fortsätter med det. Nu börjar det blir bättre på hoppningen på träning iallafall. Så det vi har för mål är LAdressyr, LC/LB hoppning och hoppas på SMfältävlan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback