Felicia, Kasper & Melker

Hej hej, jag heter Felicia och jag är 13 år, fyller 14 i år så är alltså född 1998 som Tilda och Julia.
Här på bloggen kommer ni få läsa om min vardag med mina ponnysar Kasper och Melker men framförallt Kasper då jag inte rider min andra förra ponny lika mycket längre. Han har medryttare och ja, andra rider honom nu för tiden helt enkelt.
Melker är en liten c-ponny som jag köpte för 3 och ett halvt år snart. Honom har jag hoppat som högst 70-80 banor och ridit LC banor i dressyren. Han är riktigt charmig men kan vara lite envis ibland då han faktiskt är ett russ :).
Världens sötaste ponny är han! ;) ♥ ♥ ♥
 
Kasper är min nya d-ponny som jag haft sen i december 2011. Han är mer en hopponny än en dressyrponny men självklart kan han gå stadigt och fint i dressyren också. I början när vi precis köpt honom var han inte alls rolig. Stressad och jobbig och när jag red så bara sprang han med huvudet högt upp.
Nu är han jätte mysig! Lugn, även om han lätt blir stressad och kan ibland tex börja krafsa/slå med frambenet i gången för att han inte har något tålamod men det har blivit mycket bättre nu när han är så mycket lugnare.
Jag har startat ganska många LD klasser nu och det är inget för honom, han slarvar bara när det är för lågt fast jag har varit felfri i alla :P!
Jag har startat ett par LC:er och det har gått bra.
Just nu tränar jag på LB nivå med honom ungefär.
Mitt mål är att komma upp till åtminstone LA hoppning och ungefär LB dressyr kanske.
Kasper är VÄLDIGT speciell och man måste vara lugn med honom! Han är verkligen världens mest underbara och snällaste ponny som finns och han är världens finaste ponny! ♥ ♥ ♥
 

Trackback