Det som har hänt när jag inte har bloggat!

Lördag:
Efter jag hade ridit och kommit hem så åkte vi ner till farmor i Eksjö. När vi kom fram vare middag och Otto farmors kompis var oxå där så vi åt middag. Kollade lite av ECS men somnade hade inte sovit så bra men skulle oxå upp tidigt dagens efter.
Söndag:
Blev väckt vid sex och skulle upp och äta frukost för sen åka och hjälpa farmor med antikmarknaden. Det var därför vi åkte ner. Men jag stog där i några timmar ochg hjälpte till att ta betalt osv. Efter några timmars jobb var jag helt slut och ville hem så jag tjatde lite på pappa att vi skulle åka då var klockan halv tre. Farmor sa oxå att det var lungt att vi åkte så vi packade grejerna och börja åka hem. Kom hem vid halv sju och då skulle jag snabbt byta om och packa för då skulle det vara grillkväll på brosjön med vännerna. Så jag åkte dit det var sjukt kul vi grillade och bada, lyssna på musik osv. sen tog jag tio bussen hem.
Måndag:
Vaknade tidigt och åt frukost sen vare bara och sätta sig i soffan och börja läsa. För jag ligger sjukt mkt efter med läsandet i SV. Men jag läste ca 15-20 sidor tills klockan blev elva, då skulle jag klä på mig lite mer finare kläder och cykla till bussen med min syster. För jag skulle ha utvecklings samtal klockan kvart i ett. Så jag åkte till tumba, jag mötte Linnea på bussen oxå sen så hade jag lite tid och gå till H&M och köpa en stor sminkväska och en mascara sen så skulle jag till mamma som stod och vänta på mig i bilen. Vi åkte till skolan och hade utvecklings samtal. Det gick bra kanske inte dem bästa omdömerna men det förvånade mig inte. Men jag måste koncentrera mig mera. Det är mest därför jag har så dåliga betyg. Fast dem är ju inte hemska men jag skulle kunna bättre. Efter utvecklings samtalet så skjusa mamma mig till stallet. Jag red inte för jag hade inte direkt lust när Kotten hade haft värsta sand spat och var sjuuuuuukt dammig så jag "duschade" hnm istället. Han verka hata vatten för han verkade inte så himla glad iaf. Men sen vid fyra blev jag hämtad av pappa och vi åkte hem. Direkt när jag kom hem så satte jag mig och börja läsa igen och då läste jag minst ca 30 sidor. Jag var helt svim färdig. Men jag börja sen oxå städa rummet och tvätta och vikte kläder sen så hoppade jag in i duschen och tvätta mig osv. Sen så laddade jag ner en film som jag och min syster skulle kolla på men den vill inte bli nerladdad så jag sket i det och satte mig och läste igen tillslut somna jag.
Idag (tisdag):
Jag har precis kommit hem från stallet och det är snart middag. Men idag i stallet så fixa jag allt som vanligt (mocka & maten) sen så kom sandra som var medryttare på en häst i stallet och undrade om jag ville rida med henne och såklart svarar jag självklart. Vi red ut i skogen i ca 45 min sen så galopperade vi lite på volten. Så red i ungefär 1 timme.
Lite bilder kommer i ett annat inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback