Dagens ridpass

Hej, nu har jag kommit hem från stallet.
Idag när jag red gick det sådär han var väldigt pigg och okoncentrerad så det var lite svårt att få hnm och lyssna men efter ett tag så lugna han ner sig lite men då ville han ut ur volten så varje gång jag passerade vägen upp till stallet så vill han ut så man fick ha spö och ytter skänkeln på kort sidan där öppningen var. Sen oxå när jag skulle galoppera så var det svårt och svänga och han bara sprang utan att lyssna på mig så jag bad mamma och hämta longerlinan så han fick galoppera lite i båda varven. Efter det så var han iaf liiiite tröttare, så det gick och trava i lugnt tempo men sen när jag skulle fatta galopp igen då vare bara och hålla i för han bara sprang, för jag tänkte inte hoppa av igen och longera hnm. Men jag lät hnm galoppera några varv och då blev han genast tröttare så det gick och jobba hnm i en volt i galopp. I slutet då gick det bäst för han koncentrerade sig och lyssnade och hade ett lugnt men ändå ett aktivt tempo. Han är ju bara för underbar ibland :)
Lite bilder som mamman tog:

Dagens outfit:
Jag:
Hjälm: Charles owen classic
Tröja: HV polo (min nya)
Ridbyxor: CRW
Stövlar: MH
Prescott:
Träns: ?
Sadel: Prestige
Schabrak: Golden medal

Är faktist imponerad av mamma som tog bilderna :)


Kommentarer
Bismillah <3 säger:

söt blogg:) ska vi följa varandra på bloglovin?:)

2012-05-26 | 17:24:47
Bloggadress: http://quraninswedish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback