Presentation om Tilda & Prescott + Min "hästhistoria"

Här kommer en presentation om mest mig och Prescott (Kotten). Tänkte berätta min hästhitoria.
Info om mig och min hästhistoria
'Hej, jag heter Tilda och är lika gammal som Felicia och Julia (98'a) Jag fyller år den 6/12. Jag är en glad och tuff tjej som har ridit i samanlagt 6-7 år nu (2012) har haft lite avbryt i bland för har spelat fotboll och handboll också, men jag märkte att det var sjukt tråkigt så jag satsa mest på ridningen. Jag red på en ridskola som inte finns kvar nu men hette Pärlviken. Det är ett stort stall här i grödinge. vintern 2011 la den ner för att stallet var "olaglit" men den bröt mot lagarna som ett stall "ska vara" så alla flyttade ut. Men nu står jag i ett stall nära dalsta stallet. Stog i nolinge innan och innan nolinge stod jag i Wiad med Roxy och Silver.
Roxanne är min första helt egna häst som vi hyrde när vi hade silver för han var för stor för mig då (jag var tio år då) hon är en B-ponny född 2004, hon är och kmr alltid att finnas för mig. Hon är helt underbar. Fast vi fick då den vintern 2011 lämna iväg henne för jag hade blivit stor nog att rida Silver och så kunde vi inte ha två hästar längre.. Efter hon hade åkt så börja jag tävla och träna på Silver Star. Han är en maxad D-ponny född 1994. Han var verkligen en kämpe. Hösten 2011 så flyttade vi till Nolinge och då hade jag tävlat ganska mkt med hnm. Då mitten av hösten när jag tävlade på Mälarhöjden så sa han bara nej. Vägrade ut mig. Jag tänkte att ngt var fel. vi pratade med stallägaren så hon fick känna på hnm, hon tog dit en vetrinär samma vecka. Han hadeinflammation i frambenen. Det var massa "hål/förslitningar" i gaffelbanden och så var han inflammerad så under hela hösten och vintern var det både boxvila och skritta med hnm. Sen så i januari åkte vi till klinik för att kolla hnm och han var frisk förklarad. Vi började rida hnm lite lätt och allt blev bara bättre. Men både pappa, vetrinären och jag visste att han kmr inte komma upp i högre höjder längre så vi tog beslutet i början i feburari 2012 att vi skulle sälja hnm och i slutet av månaden så kom den rätta köparen, det tog bara en vecka så var han såld. Var häst lös fram till maj då vi hämtade Prescott.
Info om Prescott
Kotten som han kallas är en liten ung D-ponny född 2008. Har haft hnm i några veckor (fick hnm den 12 maj) än så länge är han underbar. Måste bara berätta att jag har hnm på prov detta år (2012) om han funkar så köper vi hnm. Men han är en pigg ponny inte hoppad med så jätte mkt. Iaf inte med mig. Har bara gått över några bommar med hnm. Men hans mamma heterr Dancing River och hans pappa Fulnaho's Ary. Hans morfar är det kända engelska fullblodet Prince river. Mitt mål med honom är att komma långt i hoppning speciellt. Kanske ngn msv. ;)
Bilder:
Jag
image description
Prescott:
image description
Silver Star:
Roxanne


Kottens Pappa

Kottens morfar:


Kommentarer
maja säger:

Sv.aha va konstigt :O <3

2012-06-03 | 21:06:29
Bloggadress: http://msveriin.blogg.se/
Johanna säger:

Hej! Jag är medryttare på Silver Star och om du vill se hur han ser ut och har det så kan jag skicka lite bilder! :)

2013-11-24 | 18:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback