Ridläger dag 4

en 
Hej, idag kl 10.30 var det terrängträning. Prescott var ändå ganska taggad, lite pigg iaf. Men det gick super tycker jag ändå! Fast han stannar lite då och då när han blir osäker, jag försöker men jag styr med händerna mer än benen och sen så lättar jag lite precis när han ska hoppa ifrån och då kan han oxå stanna.. Men vi hoppade sen en liten bana (alla terränghinder stod på grus) då så gick det helt okej, han var lite emot att rida från flocken. Men han stannade två ggr på ett terränghinder som kallas "limpa", han var lite osäker. Sen på ett vitt hinder som jag inte riktigt vet vad det heter men ett vanligt hinder. Sen det jag blev lite besviken över att efter näst sista hindret så hade han jätte bra bjudning kanske lite snabbt mot det sista hindret men då så blev det lite dålig timeing av mig så det blev lite dålig rytm över det sista hindret så det blev ett lite konstigt språng för när jag tänkte att vi skulle hoppa av så hade han ett galoppsteg kvar som han gjorde så det såg nog lite konstigt ut.
Sen kl 14.30 så var det ett dressyr pass (jag red med Elin) det gick oxå super, han kanske var lite seg och trött men jag fick i slutet jätte bra galoppfattningar så jag är mkt nöjd. Sen kunde jag öka och minska väldig bra i traven osv. Han är nu oxå vääääldigt gallig och varm i frambenen ner mot kotan.. Så jag fick kyla ner hans ben efter dressyren. Men det var en väldigt bra dag idag :)
Bilder från idag på terrängen
FOTO: Pernilla Wallenius Ödlund

Som ni ser på det vita så hade han det ganska svårt..
 

Kommentarer
Malou Kastman säger:

Hej! förlåt att det har tagit sån tid med er bildlänk, min blogg har klabbat jättemycket nu i övergången till nya layouten så det har helt enkelt inte velat fungera.. Men det är fixat nu och er bildlänk är på plats! :)

Svar: ja, juste jag såg det precis ;) men det är ingen fara att det tog lite tid ;)
ponyequipe.blogg.se

2012-06-21 | 11:20:27
Bloggadress: http://maloukastman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback