Privatridläger 2012 BRS

Sammanfattning av veckan:
veckan har varit riktigt lörorik och kul! :)
Kasper har skött sig bra och det har flytit på bra!
 
Första dagen, söndag:
Det var bara ett pass på em, ett dressyrpass. Vi övade på lite vanliga saker som att rida volter lite sidoförflyttningar osv.
Kasper var jätte fin, lugn och mjuk!
 
Måndag:
Det var först dressyr på fm och även då skötte sig Kasper väldigt bra. Däremot hade han aningen svårt för skänkelvikning och han behöver defenitivt träna mer på galoppen! 
På em var det hoppning, riktigt kul var det! Kasper var verkligen super pigg!
På nästan alla hinder hade vi galoppbommar innan vilker passade Kasper riktigt bra då han ofta har svårt att komma rätt in på ett hinder.
Vi körde ganska hårt och i slutet hoppade vi en liten bana. Några av hindrerna låg nog runt 1 m så de var ju ganska högt ändå. Sista hindret var en oxer som var ännu lite högre än de andra.
Vi kommer in ganska dåligt på första galoppbommen så hela serien blev knasig så Kasper tvärstannar och jag flyger fram på hindret. Det gick bra, ingen skada skedd på varken mig eller Kasper.
Jag hoppade upp och körde igen och då hoppade han klockrent! :)
 
Tisdag:
På fm var det hoppning igen och Kasper var riktigt trött och seg.. Han hoppade av super dåligt så sprången blev riktigt dåliga.
Men alla hästar var verkligen slut efter gårdagen så det var inte så konstigt.
Hoppade mer "karaktärshinder" med vattenmattor, murar osv.
På em var det tempo, då var vi ute i skogen och skulle rida en bana i antingen full fart eller lite långsammare, man fick liksom välja vilket tempo man ville ha.
Jag och Tilda körde tillsammans och man kan väl säga att det var galet!
Haaha, Tilda och Prescott hamnade före så Kasper började typ galoppera i fullt ös nästan lite okontrollerat :P
"Kotten" fortsatte springa som en galning och jag försökte säga att Tilda skulle stanna men hon fick typ inte stopp. Har aldrig skrattat så mycket när jag rider!! :D
Vi red 2 km på 4.30 min men Julia slog det med 3.25 min! Fatta hur snabbt!
 
 
Onsdag:
På fm var det terräng, vilket jag aldrig provat med Kasper så det var lite nervöst.
Kasper var ssåååhäär taggad!!! Asså han har aldrig varit så pigg tror jag! 
Typ en tickande bomb.
Det gick super i början eller egentligen hela tiden förutom att jag ramlade av, igen..
Det var en grå typ trälåda kan man säga. Vi kommer i en jämn och bra galopp men jag trycker på han lite för tidigt så han hoppar av alldeles, alldeles för tidigt så han flyger och är på väg att landa i hindret men såklart vill han ju inte det så han typ knycksar till det så att han hoppar till jätte konstigt och iaf kommer över.
Tyvär hamnar jag i obalans av det där knyckset så jag ramlar av.
Det gick bra även nu, ett litet skrapsår på armbågen men ingen fara med Kasper.
Resten gick bra, hoppade några 90 hinder som Kasper hoppade super bra!
På em var det dressyr ovh det passet gick sådär för han var för pigg och han bara sprang på vilket jag tycker är väldigt jobbigt när jag rider dressyr men det får man ta med Kasper.
 
Torsdag, avslutning:
Idag var hopptävling, eller dressyrtävling för den som ville.
Kasper var trött efter alla dagar men skötte sig galant ändå!
Jag hoppade 90 i grunden. Det flöt på bra och det blev en bra felfri runda! :) (film kommer inom kort)
Omhoppningen var efter, och då låg hindrerna på 1 m.
Vi kommer in bra på första men tyvär river Kasper. Efter det kändes det som att han blev lite osäker så han stannar på nästa hinder. Jag kör igen och då stannar han till men tar ett stort hopp från stillastående typ så han river tyvär där också. De två sista hindrerna hoppar han jätte fint!
Är ändå nöjd eftersom vi aldrig startat 1 m och dessutom var han trött så han var duktig som försökte.
 
Bästa ponnyn jag har! ♥ ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback