NH träning

Är det någon av våra läsare som möjligen tränar NH(natural horsemanship) med sina hästar? 
 
Idag fick Kasper vila igen för att han haltade, hmm, inte bra nu när vi ska åka till high chaparall och allt men nu får han iaf vila länge så hoppas vi att det bara är någon sträckning eller så.
 
Men jag borstade av honom och sen gick jag och mamma ner till ridbanan med honom, med repgrimma för första gången.
I skritten såg det bra ut inte alls som att han var halt iaf. Jag började med att prova på lite NH och han tyckte det var riktigt jobbigt, eller inte jobbigt så men han är väldigt hög i rang (inte alls dum men han vill gärna bestämma och är lite nonchalant) så när han kände att vi tog över verkade han tycka det var jätte jobbigt :P
 
Jaja, det funkade bra men man såg att han faktiskt haltade lite på något framben i traven :(
Men NH träning kommer jag nog göra fler gånger med honom för då kanske han börjar lyssna och lite mer på mig.
Your horse is the only one you can spend time with every single day and still not get tired of! ♥
 

Kommentarer
Kim säger:

Började idag att träna IH. Det sägs vara bättre och det var super coolt att se hur tränaren som aldrig träffat min dominanta häst innan fick hästen att följa honom som ett lamm efter 10 minuter. :D

Svar: SV: ja, NH är verkligen super för både hästen och ryttaren, särskilt för den som har en dominant häst ;) Man får verkligen ett bra band och tillit till sin häst!
ponyequipe.blogg.se

2012-06-26 | 22:19:25
Bloggadress: http://justkim.blogg.se
Kim säger:

Jag skrev IH inte NH. IH står för indiansk hästhantering. :)

Svar: Jaha, oj det har jag aldrig hört talas om :) det låter ju jätte kul! om du vill skulle du kunna få gästblogga här och skriva lite om just det ;) men det är bara om du vill förstås.
ponyequipe.blogg.se

2012-06-27 | 11:04:43
Bloggadress: http://justkim.blogg.se
Kim säger:

Det gör jag jätte gärna men inte just nu. Lär mig lite mer om det varje dag så för så mycket information som möjligt vill jag gärna vänta några dagar om det går bra? :)

Svar: ja, absolut det är bara att du hör av dig när du vill ;) men om du gör det skulle inte du kunna länka till vår blogg oxå då? :)
ponyequipe.blogg.se

2012-06-27 | 17:23:25
Bloggadress: http://justkim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback