Idag var det sista...

... dagen på ridlägret. Då var det en liten tävling, man fick välja om man ville hoppa eller rida dressyr. Jag valde hoppning (såklart) jag hoppade 50 cm, jag tog så lågt för det första att jag inte har hoppat så mycket på hnm sen vill jag inte gå på höjden det första jag gör utan så han får tekniken och mer balans för att rida en hel bana. 
Efter det så fikade vi sen var det bara och packa och sen åka hemåt. 
När vi var hemma i stallet igen så spola jag av hnm lite för att kyla ner hnm sen fick han gå ut i hagen. Jag gjorde lite betfor oxå så han ska få i morgon då det är midsommar ;) Sen kmr han få vila några dagar för han är lite överansträngd. 
Han har fått lite gallor, av överansträngning. 
 
 
Asså visst är det så att man ska kyla gallor inte värma dom? 
En tjej sa att hon hade back on track skydd runt om när hennes ponny hade överansträgnings gallor. 
Jag fråga till och med Bettan (dressyrinstruktören) vad jag skulle gör och då sa hon skölj med kallt vatten.
Är det så man ska göra?

Skriver om tävlingen i detta inlägg 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback