Fråga

Har bara en liten fråga till er läsare, vad har ni för stigbyglar och tycker ni det är viktigt att ha riktigt säkra och bra också?
 
Själv äger jag ett par sprenger bow balance på min hoppsadel och jag verkligen älskar dem! De är ju väldigt säkra och minskar ju självklart risken för olyckor. Sen är det så himla sköna också, kanske svårt att fatta att ett par stigbyglar kan vara sköna när man bara har foten i den liksom men jag tycker ändå det och man får ett väldigt bra stöd också! :) 
Så i hoppning tycker jag själv att man kan spendera lite mer pengar på ett par bra och säkra stigbyglar.
 
Däremot i dressyren har jag bara ett par vanliga med gummisnodd på sidan för där anser jag inte att risken för olyckor är lika stor och dessutom tränar och tävlar jag inte mycket i dressyr. Därför tycker jag det är lite onödigt att köpa ett par dyra stigbyglar när man kan klara sig med ett par halvsäkra men inte långa vägar så dyra.
 
Så, vad har ni för stigbyglar och tycker ni det är viktigt att ha riktigt säkra och bra också?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback