Presentation Julia Holmqvist

Mitt namn är Julia Holmqvist och jag är 14år. Mitt stora intresse är självklart hästar, Sen gillar jag även att fota med min canon 1000D. Jag har två egna ponnysar, två D-ponnysar som heter Sonella och Flaming Star. Sonella har jag mest tävlat dressyr med på sista tiden och lite hoppning och bara en gång fältävlan en så länge, och stjärna som hon kallas har jag inte tävlat på en men blir nog mest dressyr och lite hopp kanske fältävlan!
 
Sonella är en tyskridponny född 2001 (e: Agnus Dei u: Ramses ben Galdos ox ) som jag har haft i lite mer än 2år nu. Vi köpte henne som en hoppponny och allt gick super! tills i början av vårterminen 2011 då hon började stanna på tävling, vi visste inte varför! Sen den sommaren slutade jag hoppa och tog en paus och började igen sen på hösten och allt gick super igen, sen gick det lite framåt och tillbaka, men nu är det mycket dressyr, Sonella är inte ponnyn med världens gångarter men hon kan bli väldigt väldigt fin! även på dressyrtävling men ibland när det går jätte bra och hon är jätte fin på tävling så får jag alltid snålt med poäng vilket jag tycker är så dåligt på den nivån! är det bara för att hon är skäck med ett blå öga!!? vad ska det spela för roll? Sonella är mer än bara en häst, hon är min bästavän! En super snällt ponny jag alltid kommer älska♥
 
Flaming Star svenskridponny född 2006 ( e:Rodlease Dancing Gold RNF 132 ue: Bellini 817 ) Som vi hämtade i kalmar fredag den 13e juni 2012 som jag inte kan skriva så mycket om förutom att hon är en så fantastisk ponny som jag kan sitta och rida på hela dagarna om jag kunde! Det blir min dressyrponny men kommer även hoppa lite smått och kanske lite fältävlan! Men dressyr är det vi kommer satsa på!♥
 
Sonella
 
 
 
           "stjärna"
 
 

Kommentarer
Ellen :) <33 säger:

vänta får du lägra poäng för att Sonella har ett blått öga??

Svar: nej både för att hon är skäck och för att hon har ett blått öga är vad vi tror! :S
ponyequipe.blogg.se

2012-08-08 | 11:53:15
Bloggadress: http://onedirectionnoveller.webblogg.se
Ellen :) <33 säger:

Men herregud vad töntigt!! Usch blir så sur det ränkas ju hur hästen och ryttaren rider programmet och hur samspelta dem är! Hur dem ser ut är ju mindre viktigt..

Svar: ja det tycker jag också...
ponyequipe.blogg.se

2012-08-09 | 21:48:17
Bloggadress: http://onedirectionnoveller.webblogg.se
Ellen :) <33 säger:

Ursäkta mina ordval.. men det är fan ren mobbning på hög nivå!! Det är som att säga att folk som rider med gummistövlar inte kan rida typ nej kanske inte direkt men du förstår säkert helt sjukt!

2012-08-11 | 20:37:00
Bloggadress: http://onedirectionnoveller.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback